
Stil trygt garanti til kunder i udlandet
Det kan vi tilbyde
Krav til forretningen
Sådan fungerer en Bondgaranti
Du har gennem en bank stillet en tilbudsgaranti, en forudbetalingsgaranti eller en arbejdsgaranti (bonds) til en kunde i udlandet i forbindelse med en ordre.
Hvis din kunde uden lovlig grund trækker på garantien, erstatter EKF op til 90 % af dit tab. Garantien dækker også, hvis eksempelvis myndighederne i landet forhindrer dig i at levere, eller hvis der internationalt bliver sat en stopper for handel med landet.
Dermed kan du med ro i maven tage imod ordrer på markeder, som du ellers ikke turde bevæge dig ud på. Selv om du ikke kender kunden, løber du kun en lille risiko.
Sådan får du en Bondgaranti

Din kunde forlanger en garanti for din levering
Din kunde i udlandet vil sikre sig mod tab, hvis du af en eller anden grund ikke leverer de varer eller services, som I har aftalt. Kunden forlanger derfor en garanti, som du stiller gennem en lokal bank.

Du vil sikre dig, at garantien ikke bliver misbrugt
Du er usikker på, om kunden kan finde på at trække på garantien, selv om du overholder jeres aftale. Derfor kontakter du EKF og beder om en forsikring mod tab, en Bondgaranti.

Vi kreditvurderer din eksportforretning
Før vi tilbyder dig en Bondgaranti, skal vi kreditvurdere din kunde, branchen og forholdene i landet. Det indebærer blandt andet en CSR-screening. Hvis ordrebeløbet er over 25 mio. kr., kræver det en dybere CSR-vurdering. Du udfylder og underskriver også de relevante dokumenter.

Tilbud
Hvis vi accepterer at dække din forretning, sender vi dig et tilbud med dækning, pris og betingelser.

Så er vi klar
Herefter stiller vi Bondgarantien, så du er forsikret mod væsentlige tab, hvis kunden uden lovlig grund trækker på din garanti. Du kan nu fokusere på at levere ordren til din kunde.
